Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входа

Логін:
Пароль:

Поиск

Календар

«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930






 

Музей волинської ікони

 

Мій профіль | Реєстрація | Вхід
» 2018 » Червень » 4 » Ікона місяця. Пам'ятка з фондосховища.
Ікона місяця. Пам'ятка з фондосховища.
09:02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Причащання Святого Онуфрія. XVIII ст. Дерево, левкас, темпера, гравіювання, золочення.

Походить з церкви Покрови Богородиці села Ставки Турійського району.

Реставрована у 2017 р. у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури.

Історія життя Св. Онуфрія вражає надзвичайними подіями. У ІV ст. син перського царя став великим християнським подвижником. Майже 60 років він прожив у Єгипетській пустелі, там набув головних християнських чеснот – любові через смирення, чистоти та послуху. Пустельницький, суворий та самітницький спосіб життя у служінні лише Господу у християнстві став основою для розвитку інституту чернецтва.

Св. Онуфрія шанували як на Сході, так і на Заході. День його пам’яті – 25 червня. У кириличній традиції коротке житіє Святого входить у церковні службові книги. У західній традиції, на відміну від православного, життя Онуфрія рясніє численними легендами.

Згідно підручника з іконопису «Єрмінія», Св. Онуфрій – старець, оголений, з довгими до землі волоссям і бородою. Його зображали у повен зріст, фронтально, з трав’яним поясом на стегнах. У період ренесансу та пізнього європейського середньовіччя особливо популярним у живописі стає сюжет «Причащання Св. Онуфрія», який знаходить своє втілення на волинських іконах ХVIII ст. Поширення таких ікон у храмах Волині було повязане з ченцями – василіанами, покровителем яких вважався Св. Онуфрій. Майже у кожному монастирі греко-католицької традиції можна було побачити ікону з його зображенням.

Образ Св. Онуфрія волинського маляра повністю відповідає житійній оповіді. Він відмовився від наслідування царського престолу, тому корона і скіпетр лежать біля його ніг, його годував ворон у пустелі, тому овочі і фрукти – на поземі ікони, а поміж дерев – приручений лев риє йому могилу. Маляр створив підкреслено аскетичний образ Святого: худе, майже невагоме тіло та стражденний лик з глибокими зморшками на чолі і щоках. Іконописець детально прописує овочі і фрукти біля ніг Онуфрія: жовто-зелений гарбуз, редька та ін. У глибині печери намальований хрест, як символ тимчасовості земного життя. Святий у молитві звернений до Святої Трійці, яка благословляє його, про це свідчить зображення трьох променів, які прокреслюють гравійоване тло ікони.

Надзвичайне розповсюдження зображень Св. Онуфрія у ХVIII ст. було характерне не лише для Волині, але й для інших земель Речі Посполитої, особливо, східно-християнської традиції. Це свідчило про набуття культу Святого загальнодержавного характеру та його підтримку різними християнськими конфесіями, а особливо монастирським середовищем.

 

Переглядів: 13 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2018