Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входа

Логін:
Пароль:

Поиск

Календар

«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031






 

Музей волинської ікони

 

Мій профіль | Реєстрація | Вхід
» 2016 » Травень » 6 » ЦІКАВО ЗНАТИ: "ЮРІЙ ЗЕМЛЮ ВІДМИКАЄ..." 6 ТРАВНЯ - ДЕНЬ ПОШАНУВАННЯ СВЯТОГО ВЕЛИКОМУЧЕНИКА ГЕОРГІЯ.
ЦІКАВО ЗНАТИ: "ЮРІЙ ЗЕМЛЮ ВІДМИКАЄ..." 6 ТРАВНЯ - ДЕНЬ ПОШАНУВАННЯ СВЯТОГО ВЕЛИКОМУЧЕНИКА ГЕОРГІЯ.
10:18

 

Йов Кондзелевич

Святий Георгій

Близько 1730 року.

Дерево, левкас, темпера, олія, сріблення, золочення

Походить з церкви Архістратига Михаїла с. Великий Окорськ Локачинського району

Пошанування святого  Георгія на Русі широко розповсюдилося у другій половині XIII століття, після татаро-монгольської навали. У ньому бачили звитяжця і захисника. Його образ став актуальним і в час національно-визвольних змагань українського народу XVII – XVIII століть.

Зображення святого Георгія у повний  ріст як воїна бере початок з Візантії, де його шанували як покровителя імператорів. В Україні особливого поширення набув сюжет  чудесної перемоги великомученика над змієм, яка імпонувала давнім народним уявленням про боротьбу добра зі злом. Усе за тими ж, вкоріненими у народну свідомість, звичаями святого Георгія називали у нас Юрієм, бо він асоціювався з дохристиянським богом сонця Ярилом (Юрилом). На даній іконі у глибині пейзажу також є невеличка сцена з Юрієм на білому коні, що вбиває дракона, а віддалік стоїть царівна Єлисава, врятована святим.

 Святий Георгій зображений у лицарських обладунках, зі списом, мечем і щитом. Усю його постать охоплює червоний плащ, який сприймається об’єднувальним яскравим тлом. Суттєвим є те, що у зображенні римського ратника, який був на службі у цезаря Діоклетіана на початку ІІІ століття, відсутня войовничість.  Натомість, за християнськими традиціями, образ передає нам святого в іншому, духовному житті після його мученицької смерті. Він стоїть перед Богом як воїн Христовий і молиться за нас.

Ангелоподібний лик угодника має аристократичні риси. Погляд великих, виразних очей забирає глядача в інший, незглибимий світ. Над головою Георгія на списі розвівається довгий рожево-білий прапор із золотим хрестом (орифлама). Зображення хреста повторено на срібних латах святого і на його срібному щиті. Християнську символічну мову можна прочитати і в зображенні меча: та його частина, яку бачимо над щитом, – хрестоподібна.

Величність постаті святого Георгія надає  низький горизонт. Поземом відтворюється триплановий пейзаж. Цікаво, що він поданий за законами зворотної перспективи. Це проявилося у колірному вирішенні, де в міру віддалення тональність і світло підсилюються. На іконі подається духовний світ, а в ньому – інша дійсність, інша перспектива. Передній план пейзажу передано найтемнішою барвою – це морок земного існування. Другий план, зелено-брунатний, говорить про духовні подвиги людини. Найвіддаленішими зображено ясно-голубі гори з білими вершинами, що символізують вищу мету людського життя – осягнення духовної  вічності з Богом. Такий символізм розкриває незбагненне, робить зримим незриме для тих, хто здатний сприймати його. Хоча живопис цієї ікони має риси бароко з реалістичною передачею пейзажу й портрета, все ж відображає знаково-символічну систему, утворену ще візантійською культурою.

Автор ікони, Іов Кондзелевич, був великим майстром пензля і подвижником на ниві духовності. Пізнавши мову його творінь, ми відкриваємо вічні істини християнської мудрості.

Переглядів: 317 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2017