Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входа

Логін:
Пароль:

Поиск

Календар

«  Липень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031






 

Музей волинської ікони

 

Мій профіль | Реєстрація | Вхід
» 2014 » Липень » 28 » ЦІКАВО ЗНАТИ: 2 ЛИПНЯ - ДЕНЬ ПОШАНУВАННЯ СВЯТОГО ПРОРОКА ІЛЛІ
ЦІКАВО ЗНАТИ: 2 ЛИПНЯ - ДЕНЬ ПОШАНУВАННЯ СВЯТОГО ПРОРОКА ІЛЛІ
11:49

 

                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вогненне сходження Пророка Іллі                                                                                                    

Перша половина ХVІІ століття                                                                                                         

Дерево, левкас, темпера, гравіювання, золочення                                                                          

Походить з церкви Покрови Пресвятої Богородиці с. Дорогиничі Локачинського району 

Експонується у Музеї волинської ікони

   У новозавітній історії особливе значення займає постать пророка Іллі, він часто згадується у Євангельських текстах як уособлення то Івана Предтечі то самого Господа. У біблійній традиції Ілля – один з двох старозавітних святих, які не побачили смерті на землі, а удостоїлися раю ще до приходу Ісуса Христа. Його життя та подвиги описані у 1-2 книгах Царств Старого Заповіту. Православна іконографія Іллі складна і різноманітна. Широкого поширення з часів ранньохристиянського мистецтва отримала тема «Вогненне сходження пророка Іллі», як вказівка на Вознесіння Ісуса Христа.

   У волинській іконі невідомий маляр у нетрадиційній формі відобразив найпопулярніші фрагменти життя Святого. Задля цього він розділив ікону на дві частини, нижню він заповнив різночасовими подіями, які стосувалися життя Іллі. У даному випадку історичної послідовності у відтворені подій автор не дотримувався, для нього, очевидно, це не було важливим. Проте, всі сцени життя легко впізнаються. У центрі композиції представлена поширена на Україні з XVІI ст., тема «Вогненне сходження пророка Іллі». На тлі живописного пейзажу з гір, силуету містечка та річки маляр зображає непомірно велику постать учня Іллі Єлисея з піднятими до вогняної колісниці руками. В основі сюжету лежить літературна розповідь з ІV Книги царств: "І сталося, як вони все йшли та говорили, аж ось з'явився огняний віз та огняні коні, і розлучили їх один від одного. І вознісся Ілля в вихрі на небо … А Єлисей це бачив, і він закричав: "Батьку мій, батьку мій, возе Ізраїлів та верхівці його!" Та вже не побачив його…" (Цар IV. 2-11, 12). «Вознесіння Іллі» наділялося глибоким символічним змістом і отримало значення старозавітного прообразу новозавітної події – вознесіння Христа. Вихор, який піднімає колісницю, маляр зобразив у вигляді овальної рами із сіро-блакитних купчастих хмар. Яскраво-червоні вогняні коні і колісниця своїм світлом наділяють і милоть з овечої шкіри. В руці Пророка вона подібна до червоної багряниці Христа. Маляр широко використовує декоративні прийоми, характерні для народного мистецтва. Вогненну колісницю він прикрашає легкими завитками по краю та колесами з осями, подібними до солярних знаків. Тематика житійних зображень у нижній частині ікони включає чотири оповіді: "Ворони, які приносили Іллі їжу", "Ілля і вдова з міста Сарепта", "Ілля з ангелом" та "Чудо Єлисея біля ріки Іордан".

   Вся нижня частина ікони – це майстерно виконаний пейзаж, на жаль, значні потертості фарбового шару не дають змоги детально розглянути його. На гірському тлі маляр розміщує персонажів сюжету. Зліва у тіні пагорба збереглось невелике зображення ворона, як підтвердження слів Старого Заповіту: «будеш ти пити з потоку, а крукам наказував Я годувати тебе там» (ІІІ Кн. Цар. 17:4). Зображаючи перебування Іллі у вдови з міста Сарепти (ІІІ Кн. Цар. 17:8-24), маляр написав гористий краєвид з поодинокими деревами та архітектурою замку з високими стінами та бійницями, баштами на кутах. Дві мініатюрні постаті, Ілля та вдова – у статичних позах, ніби розмовляють один з одним. Сцена розмови ангела з Іллею, розгорнута на тлі пейзажного ландшафту. Високий піщаний пагорб покритий густим лісом, під ним постать пророка, який лежить на боці, опираючись на лікоть. За ним стоїть ангел у яскраво-червоному вбрані з високо піднятими крильми та правицею, якою вказує на небо. Золото тла, вкритого густим орнаментованим мотивом цвіту гранату, підкреслює декоративне звучання образу.

Переглядів: 389 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2017